La veritat és que sense ser una cosa exagerada, doncs veig bastant la televisió. Per això me'n vaig comprar una... Realment jo considero que en veig poca, un parell d'hores al dia com a molt, però comparat amb la quantitat de televisió que consumeix la gent del meu voltant podria semblar un malalt que està tot el dia enganxat a la caixeta tonta.
I com a consumidor diari i assidu de televisió, no és difícil que me n'hagi adonat que aquí als Estats Units s'emeten una burrada d'anuncis, més inclús diria que a Espanya. Pot ser una dada poc fiable ja que és a ojímetro, però es una mica desesperant perquè cada dos per tres estan fent anuncis. Potser aviat estaran a la par els dos països, ja que a Espanya s'ha aprovat el nou "tope" de minuts per hora de publicitat, passant de 12 a 19 minuts per hora.
I si no us creieu que en siguin més, almenys creieu-vos que la forma de distribuir la publicitat és diferent. A mi em dóna la sensació de que les pauses publicitàries són més curtes però més freqüents. Per exemple, en el que dura un capítol de "Padre de Familia", és a dir, vint minuts efectius, m'he trobat amb 3, 4 o inclús 5 pauses publicitàries. Que dius: "la publicitat està bé perquè pots anar a pixar, a pillar un aperitiu, etc...". Doncs noi, aquí als USA tens dues opcions: càncer de pròstata o obesitat mòrbida, al pas que van.
I lo pitjo és que es fa moltíssim, i em sembla horrorós, sobretot quan fan una pausa entre l'últim fotograma del capítol i els crèdits del final. Aberrant.
Vaja, que aquesta és una altra, i que ja em sembla bé (encara que no tingui a veure amb la publi) que és que sembla que estan obligats a posar els crèdits al complet. O potser aquí no els surt a compte pagar les multes que almenys a Espanya fan pagar si no emets els crédits. També val a dir que veig televisió per cable i no sé si es fa diferent.
SÈRIES D'ANUNCIS
Probablement us haureu trobat vàries vegades en que una marca crea dos o tres anuncis que formen una història, o van encadenats, o es complementen, o són del mai en tenies masses circulant per l'espai publicitari. Doncs aquí és una bogeria. Clar, al poder-se emetre tants anuncis, dóna suficient espai per fer-ne varis, i imagino que una mateixa marca, si vol tenir molta presència sense fer-se horriblement repetitiu, hauran de tenir un ventall de possibilitats.
Doncs així és, fins al punt de veure DESENES d'anuncis diferents d'una mateixa marca, en lapses relativament curts de temps, rotllo setmanes o un mes. Un cas sagnant és el de GEICO, una asseguradora de cotxes. Això sí, sempre sota el mateix slogan "15 minutes could save you 15% or more on car insurance" (15min podrien fer-te estalviar un 15% o més en l'assegurança del teu cotxe) no us exagero si us dic que des que vaig arribar al Setembre he vist entre una vintena i una trentena d'anuncis diferents de la marca GEICO en antena. El mateix, no tan bèstia, passa amb d'altres marques grans.
"PIQUES"
Una altra cosa que sorprèn bastant és la cruesa (o la sutilesa, però sutilesa "a saco") amb la qual fan comparacions o deixen directament pel terra les marques als seus competidors. A Espanya, el primer cop que vaig veure l'anunci de Don Simón que comparava el seu suc de taronja amb una altra marca, dient la marca i com donant a entendre que era pitjor, vaig pensar que els fotrien un puro maco. Perquè sembla que quan anuncies marques de detergent està prohibit dir amb quina marca ho compares.
Aquí per exemple, les operadores mòvils es porten uns piques macos, i sumat a la característica anterior de fer "sèries d'anuncis" dóna la sensació de que van fent anuncis nous per contestar als de la competència, i així successivament. Així doncs, aquí sembla que les marques són lliures de mentar a la competència i deixar-la en ridícul per tal de vendre més. Alguns piques famosos:
> APPLE (iPhone) CONTRA BLACKBERRY
> VERIZON CONTRA AT&T
Us posaré uns quants en links perque si no, el post serà interminable...
- AT&T:
D'aquests també n'hi havia uns quants, us deixo un de mostra bastant significatiu:
Aquí podreu veure'n tota la sèrie sencera. Com veieu n'hi ha la tira. Jo diria que n'he vist la meitat, per la tele.
Etc, etc, etc... No em negareu doncs que no té tela el tema, i que pot donar de sí moltíssim. En tot cas si veig més "ZAS! EN TODA LA BOCA" així macos us els posaré.
----------------
I res, per la salut dels nostres lectors us diria que ja si d'això seguim un altre dia parlant sobre la publicitat. Si us sobra temps, us podeu mirar tots els anuncis aquestos, que no són pocs; i si sou d'aquelles persones tant ocioses que ronden per aquests móns de Déu podeu pensar en altres piques vistos en anuncis... o dir-me algun anunci que us hagi marcat de per vida.
A mi aquest no em va marcar de per vida, però com a mínim em vaig riure una mica:
Continuarà...
I si no us creieu que en siguin més, almenys creieu-vos que la forma de distribuir la publicitat és diferent. A mi em dóna la sensació de que les pauses publicitàries són més curtes però més freqüents. Per exemple, en el que dura un capítol de "Padre de Familia", és a dir, vint minuts efectius, m'he trobat amb 3, 4 o inclús 5 pauses publicitàries. Que dius: "la publicitat està bé perquè pots anar a pixar, a pillar un aperitiu, etc...". Doncs noi, aquí als USA tens dues opcions: càncer de pròstata o obesitat mòrbida, al pas que van.
I lo pitjo és que es fa moltíssim, i em sembla horrorós, sobretot quan fan una pausa entre l'últim fotograma del capítol i els crèdits del final. Aberrant.
Vaja, que aquesta és una altra, i que ja em sembla bé (encara que no tingui a veure amb la publi) que és que sembla que estan obligats a posar els crèdits al complet. O potser aquí no els surt a compte pagar les multes que almenys a Espanya fan pagar si no emets els crédits. També val a dir que veig televisió per cable i no sé si es fa diferent.
SÈRIES D'ANUNCIS
Probablement us haureu trobat vàries vegades en que una marca crea dos o tres anuncis que formen una història, o van encadenats, o es complementen, o són del mai en tenies masses circulant per l'espai publicitari. Doncs aquí és una bogeria. Clar, al poder-se emetre tants anuncis, dóna suficient espai per fer-ne varis, i imagino que una mateixa marca, si vol tenir molta presència sense fer-se horriblement repetitiu, hauran de tenir un ventall de possibilitats.
Doncs així és, fins al punt de veure DESENES d'anuncis diferents d'una mateixa marca, en lapses relativament curts de temps, rotllo setmanes o un mes. Un cas sagnant és el de GEICO, una asseguradora de cotxes. Això sí, sempre sota el mateix slogan "15 minutes could save you 15% or more on car insurance" (15min podrien fer-te estalviar un 15% o més en l'assegurança del teu cotxe) no us exagero si us dic que des que vaig arribar al Setembre he vist entre una vintena i una trentena d'anuncis diferents de la marca GEICO en antena. El mateix, no tan bèstia, passa amb d'altres marques grans.
"PIQUES"
Una altra cosa que sorprèn bastant és la cruesa (o la sutilesa, però sutilesa "a saco") amb la qual fan comparacions o deixen directament pel terra les marques als seus competidors. A Espanya, el primer cop que vaig veure l'anunci de Don Simón que comparava el seu suc de taronja amb una altra marca, dient la marca i com donant a entendre que era pitjor, vaig pensar que els fotrien un puro maco. Perquè sembla que quan anuncies marques de detergent està prohibit dir amb quina marca ho compares.
Aquí per exemple, les operadores mòvils es porten uns piques macos, i sumat a la característica anterior de fer "sèries d'anuncis" dóna la sensació de que van fent anuncis nous per contestar als de la competència, i així successivament. Així doncs, aquí sembla que les marques són lliures de mentar a la competència i deixar-la en ridícul per tal de vendre més. Alguns piques famosos:
> APPLE (iPhone) CONTRA BLACKBERRY
> VERIZON CONTRA AT&T
Us posaré uns quants en links perque si no, el post serà interminable...
- AT&T:
- http://www.youtube.com/watch?v=4YP839_EF_0
- http://www.youtube.com/watch?v=WJvUshkxH-w
- http://www.youtube.com/watch?v=cHV-6lU8lM8
- http://www.youtube.com/watch?v=wjwBHqa6lZI
- http://www.youtube.com/watch?v=qrx2qEoND5I
- http://www.youtube.com/watch?v=YCbYTrYD5y8
- http://www.youtube.com/watch?v=X8hHDY-kUwc
- http://www.youtube.com/watch?v=vQIoZFd-pe4 (nadalenc)
- http://www.youtube.com/watch?v=1iWWzRp2bTE (per després de nadal)
D'aquests també n'hi havia uns quants, us deixo un de mostra bastant significatiu:
Aquí podreu veure'n tota la sèrie sencera. Com veieu n'hi ha la tira. Jo diria que n'he vist la meitat, per la tele.
Etc, etc, etc... No em negareu doncs que no té tela el tema, i que pot donar de sí moltíssim. En tot cas si veig més "ZAS! EN TODA LA BOCA" així macos us els posaré.
----------------
I res, per la salut dels nostres lectors us diria que ja si d'això seguim un altre dia parlant sobre la publicitat. Si us sobra temps, us podeu mirar tots els anuncis aquestos, que no són pocs; i si sou d'aquelles persones tant ocioses que ronden per aquests móns de Déu podeu pensar en altres piques vistos en anuncis... o dir-me algun anunci que us hagi marcat de per vida.
A mi aquest no em va marcar de per vida, però com a mínim em vaig riure una mica:
Continuarà...
Molt complet el post nano, com a ociós ;) m'he vist tots els anuncis, son molt bons, això es publicitat i no el que es fa aquí.
ResponderEliminarPer cert, crec recordar que l'anunci original de Don Simon si que deia el nom de l'altre marca, però despres de que l'altre companyia els demandes van deixar de dir el nom i simplement feien servir el envàs sense marca ni res. Simplement ho comento com a curiositat, vist com són les coses allà... podriem dir que ens queixem per vici.
BUAH!!!!!!! pues no tengo curro para esta tarde ;)
ResponderEliminarjo només he pogut mirar un parell d'anuncis (i ja saps, a sobre sense volum!) però a la tarde...cuando no tenga jefes molestando...zas!!!
estaré entretinguda...entre això, les fotos del passaport, comprar pinso per la rata...uffff i podria currar una mica...per això de ser final de mes :P
http://www.youtube.com/watch?v=TGYIKN5qoak
ResponderEliminarper cert...aquí tenim de moda els anuncis musicals...primero fue gas natural, luego "cuidado con el tiburón" y lo último...(tengo k confesar q a mi éste me hace cierta gracia!!) jejeje
"GEICO: so easy a caveman can do it"
ResponderEliminarhttp://www.youtube.com/watch?v=BqnWNMsWdqM
KIA i els hamsters...
ResponderEliminarhttp://www.youtube.com/watch?v=0CDmWObf61w
uuuuuuoooooooooooooo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :3
ResponderEliminarVULL UN KIA!!!!!!!!!! La rata ja la posaré jo ;)
es una chorrada, però mira el minut 0:56 d'aquest enllaç http://www.youtube.com/watch?v=Ml7quOa-9UU&feature=related
ResponderEliminarJajjajajjaajja molt gran.
ResponderEliminarVisca els PCs i les pedrades a la cara dels pretenciosos MACs!
jajajaj modernillos fashonetis!
ResponderEliminarO perroflautes que també ho fan per ser modernillos.
ResponderEliminar