domingo, 23 de mayo de 2010

En todas partes cuecen habas

O també titolat: "de Joseps, Joans, i estafadors n'hi ha a totes les cases".

Aquesta setmana passada ha estat extranya. Més comiats, inclòs el meu (bonica festa el Dissabte, on vam fer sangria, vam riure molt i em van regalar una samarreta), una visita fugaç del professor, treballar amb el laboratori mig buit, fer exercici (cosa que portava dues setmanes sense fer), etc...

El cas és que dilluns, anant cap al laboratori vaig veure alguna càmara de la televisió enregistrant en un dels carrers adjacents al laboratori. Em va semblar que estarien gravant qualsevol parida per alguna notícia local sense importància, i no hi vaig fer massa cas.

Al laboratori ningú comentava res, fins que el divendres va venir el professor. En principi, quen va marxar fa una setmana, ja no l'havia de veure fins a Barcelona, per tant Miami quedava com sabeu ben tapat. Però va anul·lar una de les seves estades vés-a-saber-on i va venir dijous. El divendres ens va venir a saludar.

Llavors la Sepideh va dir, "estàvem comentant el cas del doctor Laskar?". I es van embarcar en una petita conversa dient que estava ben fotut, que tenia un projecte a mitges amb ell (i no és broma: es coneixen de fa temps i tenen alguns papers junts). Que ell ja sabia d'aquest tema d'abans i que la suma per llavors pujava a bastants desenes de milers de dòlars, i que la policia el seguia la pista i que estaven esperant a reunir més proves. Dantesc!


Llavors en Joan em va passar més tard un enllaç d'una web de notícies, i tots els fets i comentaris que no entenia últimament van cobrar sentit.
http://www.wsbtv.com/news/23578468/detail.html

El professor Laskar és un investigador de Georgia Tech, que té oficina al segon pis de l'edifici on estem nosaltres. Ell i tres persones més són acusades d'apropiar-se indegudament d'una quantitat que es rumoreja és de milions de dòlars. Ja han estat despedits.

El tema és greu i com veieu a la web hi ha un vídeo que van emetre durant el programa local de notícies de la Fox el dilluns. D'aquí que hi hagués càmeres, i algun policia més del normal. Són milions de dòlars, i això em fa pensar que a tot arreu hi ha de gent fill de puta amb aquestos temes, que no és una cosa exclusiva d'Espanya: el desfalc, l'estafa, el "pocerío".

I res, m'ha semblat un cas curiós. Si mireu el vídeo podeu veure el carrer del laboratori, entrevista a algun estudiant de Georgia Tech, i llocs que em són més que familiars.

---------------------------------------
En un altre ordre de coses, sembla que el professor marxa avui dilluns (per vosaltres) de nou, així que tinc via lliure per Miami sense remordiments o haver de confessar-ho, un possible meeting amb ell (el qual no tenia masses ganes) queda ajornat, i ja em puc dedicar tranquilament a finiquitar els temes aquí a la universitat, sense pensar si estarà el professor rondant o no.

La tesi va vent en popa. He acabat el sisè capítol, i només em queden dos. He arribat al centenar de pàgines, i confio finiquitar el tema durant la primera quinzena de Juny. Clar que quan torni a Barcelona imagino que durant un temps transitori no estaré massa centrat en la tesi, em sembla a mi.



Però això ja ho sabré quan arribi.

6 comentarios:

  1. Que passeu un bon dilluns de pont. Veurem com afecta això al nombre de comentaris...

    ResponderEliminar
  2. Bon dia! Avui he canviat cafè per cereals, però el blog sempre m'acompanya durant l'esmorzar!!

    mmmmm jo em quedaria tot el matí esperant els comentaris per anar contestant i fent festa per aquí, però tinc dinar familiar!!! oh!!!!
    Això si, si el que vols és molts comentaris, aquest vespre quan torni, preparat!!

    Bon dilluns a tots!!!

    Molt bé per la tesi (k)!! i jo tb spero k quan arribis stiguis una mica ocupat en altres coses k la tesi jejejeje

    ResponderEliminar
  3. Familia avui he tingut un dia de bojos... A les 23-24 hora española mu curro tot

    ResponderEliminar
  4. Didac!!! Prou ja de Lost!!! que en una estoneta marxaré a dormir i aquí em tens, esperant el teu comentari ;) jijijijiji

    ResponderEliminar
  5. el pare de la criatura25 de mayo de 2010, 10:46

    Chechu,
    Evidenment que els festius repercuteixen en els comentaristes, que encara que no vaigin a Miami , si poden anar a L'Escala o tenir dinars familiars(per exemple). Que ningú es senti culpable.

    ResponderEliminar