miércoles, 20 de enero de 2010

Arroz con leche

Sí nois, sí. Un post de cuina.

Però és que jo cuini alguna cosa nova i mínimament elaborada (bueno, tampoc és que sigui la polla d'elaborat) crec que es mereix que ho prediqui als quatre vents. Després de l'orgull que va resultar d'un parell d'exitoses truites de patates, arribava el torn de la primera recepta fruit del llibre que em van regalar per nadal:

Que consti que me'l vaig demanar jo eh!

Al principi vaig dedicar-me a destriar el que podrien ser les receptes més fàcils i de les que em resulti més còmode aconseguir els ingredients, i no moltes se'n van salvar. I com a llaminer que sóc, vaig decidir que la meva primera víctima seria l'arròs amb llet (en anglès, rice pudding).

Cal a dir que vaig requerir de dos intents en dos dies diferents. En el primer, totalment devot al llibre i sense la meva culturilla de cuina, ni de conya vaig aconseguir resultats. La llet tenia sabor a canela i llimona però l'arròs va quedar duríssim i no va xupar gens de la llet. I vaig coure 25min a foc lent l'arròs tal com deia el llibre. L'aspecte no era el típic, però vaig pensar que a lo millor al refredar-se màgicament tot milloraria.

El dia següent, havent fet un mínim de recerca adicional vaig fer el segon intent, i vaig coure fins que l'aspecte era el normal d'un arròs amb llet. El problema és que vaig haver d'estar coent i removent l'arròs més d'una maleïda hora. Encara crec que vaig cometre un parell d'errors així que a la tercera ja serà tremendo, espero; i no tardaré una eternitat, espero també.

L'aspecte en un principi no és algo espectacular (per sobre és com si s'hagués solidificat la "telilla" de la llet) però l'he provat i estava bo, i no m'he quedat cec. Així que crec que ha estat un èxit després del fracàs inicial.


Bon profit.

4 comentarios:

  1. Aaaaaahhhhhh és el mateix llibre que tinc jo!

    L'única diferència és que jo no he fet mai arròs amb llet XD

    ResponderEliminar
  2. Doncs no és massa difícil, si jo ho he fet...

    Ah i també vaig fer els meus dos primers ous durs de la història!

    ResponderEliminar
  3. Uuuuoooooooo!!!!!!!! i els ous durs...van sortir bé a la primera?? me consta...se dice por ahí...que es algo muuuy difícil...y k solo los más valientes se atreven con ello!!!!!! :D
    jejejeje ara en serio...té mooolt bona pinta l'arròs!!! Yo arriesgaria mi vista tb y lo probaría!!! :P
    bon dia!!!!! (K)!

    ResponderEliminar
  4. Primer de tot, els creatius de la portada del llibre son els mateixos que els del videoclip del Hasselhoff.

    Segon, com t'estàs espavilant nen, d'aquí res lleguim un post amb "Cochinillo al horno", ara, espero tastar algun d'aquests jalars d'aquí poc "mindundi"

    ResponderEliminar