jueves, 10 de junio de 2010

Bafana bafana

Ja em perdonareu, però es que soc un incondicional del futbol. M'agrada molt l'esport. M'encanta practicar-lo i soc també d'aquests que li agrada veure als professionals. Però per sobre de tots, per mi el millor és el futbol. I avui no me n'he sapigut estar...

Comença l'espectacle més important del món. Ja se que ara mateix molts podeu estar pensant en els jocs olímpics, però la audiencia acumulativa a nivell mundial dels jocs olimpics de Beijing va ser de 4700 milions de persones i la de la darrera Copa del Món de Alemania 2006 fou de 26290 milions.


Així doncs, la competició a nivell de nacions més important comença avui. S'estrena també Africa. Un continent oblidat per l'home, bé en realitat més que oblidat la realitat és que tan sols està explotat, expoliat i mutilat per occident. Sudàfrica, l'únic país mig-desenvolupat al continent (i només a segons quines regions) organitza la competició. Per mi, que soc un apasionat de veure tots i cada un dels partits, jugui qui jugui, és l'oportunitat perfecte per veure aquests petits països a nivell futbolístic.

Ademés no ho negem, sempre hi ha el partit del morbo! A França '98 l'innoblidable Iran 2 - 1 Estats Units, un partit de futbol on s'hi desprenia de tot, també el sempre recordat Argentina 2 - 1 Anglaterra de Mèxic '86, on maradona va pasar a l'historia venjant les Malvines.
Aquest any hi ha diferents enfrontaments que podrien pasar desaparcebuts però que vull deixar constància escrita de que valdran la pena. Els partits: Anglaterra - USA, l'Algeria - USA i un record especial pel Corea del Nord - Portugal, amb el regut d'aquell mítitc partit del mundial d'Anglaterra 66. Els que no sapigueu de que parlo, era un partit de cuarts que va quedar 5-3 per Portugal (anaven 0-3 a favor de corea a la mitja part).


En fi, alicients sempre hi ha. Però aquest any ademés s'hi ha afegit un altre més enllà del que és l'estrictament esportiu i es que per primera vegada s'emetrà en 3D. De fet un partit de cada dia, serà emès a nivell mundial per 3D. Ja sé que això ve de nou i que la majoria no ho gaudirà, però els que sabem que ens trobarem us podem ben assegurar que veure el futbol en 3D és el més proper a veure-ho al camp. És una pasada!

Per últim vull dir que les meves apostes per ser campió son: Espanya, Holanda i Anglaterra.

Que tingue molt bon dia!!

4 comentarios:

  1. Bon dia!!!!!!!!!!! Jo estic nerviosa ja per veure el partit en 3D...per cert...qui juga??? :P
    Mmmmm i que no m'oblidi, suposo que quan arribem a casa, els homes tindràn la taula parada i el dinar a punt?? Oju que jo a les 2 ja m'estic morint de gana...jejejeje

    I la NBA???? :D també la veurem algún dia??? jijijiji Si ja ho diuen ja...das la mano y te cogen el brazo!!!!

    Bon dia!!!! Per fi divendres!!!!! PETONSSSSS!!!!

    ResponderEliminar
  2. Justament tenia pensat fer un post aviat sobre el meu retorn a les pistes i sobre el basket en general... però entre la derrota del Barça i que ja vaig veure que tu parlaves d'esport, millor ho aplaço.

    Per altra banda, molt gran el post. Es nota el sentiment nano, el futbol corre per les teves venes!

    ResponderEliminar
  3. el pare de la criatura11 de junio de 2010, 9:52

    Per lo que veig en Didac i el pare de la criatura tenen una sang futbolera similar. A mi particularment m'agrada mes pacticar que veure i tinc un bon "palmares" ( ja en parlarem un altre moment), pero las referencias de quand encara no habias nascut, i que jo vaig viure en plenitud, em motivan i em fan recordar molts bons moments. Els primers mundials per la radio, despres per tv blanc i negre( i amb l'ilusió de poder-hi participar algun dia), tv color i ara 3D!!. Quina pasada i quans records ( partits memorables, figures irrepetibles, emoció, evolució i tot barrejat amb un sentiment dificil de explicar).
    Que tinguem bon mundial i sobre tot bon futbol.

    ResponderEliminar
  4. Espectacular Quim! A vere quin dia escrius al blog i ens ho expliques tot!!

    Una abraçada

    ResponderEliminar