miércoles, 16 de junio de 2010

Sorpreses, decepcions i nostalgia

Bé, fa dies que em pasava pel cap fer un petit repàs a la copa del món, però volia esperar al moment oportú. I avui ha estat el dia idoni. Bàsicament perque ja han jugat tots els equips i comença a perfilar-se el que veurem.

Val a dir que estic molt decepcionat pel poc futbol que he vist aquests dies de mundial en general i que a excepcions contades els partits han estat força fluixos. Tot i això, m'ha fet molta ilusió veure com hi ha seleccions per les quals la Copa del Món és quelcom grandios i especial.

En el meu repàs general, voldria destacar a Nova Zelanda, que va demostrar que si no perds l'ilusió i no defalleixes tot és possible, i també a Espanya, que ha demostrat que en el futbol, els favoritismes son per vendre diaris, no per guanyar partits. Per mi han estat dos clars exemples dels que ha estat aquest inici. Les grans decepcionant i els petits donant-ho tot.


La veritat es que en el que portem de Copa del Món, tan sols Argentina i Alemania han demostrat quelcom, i tampoc res per llençar-hi cohets. Anglaterra, Holanda, Brasil, Portugal, Espanya, França m'han decebut i tinc la sensació de que molt hauran de cambiar les coses perque en la fase de grups veiem grans duels.

Deixant el futbol de banda, tot i que suposo que dintre d'uns dies repasaré de nou com estan les coses, vull dir que ultimament m'he retrobat amb el que ha estat un dels meus grans videojocs. Un d'aquells que et fa recordar temps pasats i fa que la nostalgia broti a flor de pell, parlo de Monkey Island.


Monkey Island, va ser un joc molt popular que sortí al 1990 i que va tenir 2 secueles posteriors també de molt éxit. La 4a part va ésser un fracàs estrepitòs i ara han tornat a posarlo al mercat amb un remake de la primera aventura i uns mini capitols que serien una mena de 5a entrega.
En tot cas vull centrarme en els importants, que son els tres primers. Pertany a un genere que avui dia ja practicament no existeix, l'aventura gràfica.
A Monkey Island l'humor i l'aventura pirata eren els seus grans reclams. Certament va funcionar a la perfecció i no m'extranya que sigui un dels jocs més estimats i respectats.
Actualment està en desenvolupament un remake de la 2a part.
Si us interesa us recomano començar per la 3a part, per mi la millor i ademés el nivell visual no us frenarà. El nom és The Course of Monkey Island, està totalment doblat al castellà.



Que tingueu molt bon dia!!

7 comentarios:

  1. Eso es...larga vida al blog!!!! Bon dia Didac!!!
    NO estic molt inspirada i tinc molta feina (tenim a l'altra Marta de vacances!!) així k només dir bon dia!!! i k tot i k no he tornat a veure cap partit més, el 3D em va molar ;)
    Bon dia!!!

    ResponderEliminar
  2. Diguem que als mundials, la gent que treu conclusions amb el primer partit hauria de ser guillotinada. Val que és un campionat que, o t'endolles ràpid, o mors. Però més que enlloc, agafar ritme i el truc a la competició és clau i no es fa el primer dia.

    Igual que tota la premsa, que primer es creuen reis del món per la selecció, després critiquen arbitralment com excusa, i acaben sumint-se després (i sumint als jugadors) en la misèria més absoluta. Portem només un partit! Ni abans eren tan bons, ni ara tan dolents.

    Sobre Monkey Island, res a dir. No fa massa vaig fer un remember passant-me les tres primeres entregues. La tres, doblatge inclòs, és impagable.

    ResponderEliminar
  3. Per cert, m'he partit:
    http://www.gran-angular.net/historias-del-mundial-de-futbol-i-las-vuvuzelas-y-la-cantada-de-green/2010/06/17/?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed:+GranAngular+(Gran+Angular)

    ResponderEliminar
  4. jajajajajja!!! El link mola molt chechu, m'he partit!!! He fet una valoració dels primers partits, perdona'm la vida!!! XD

    Marta faig el que puc!! A vere quan et torno a veure!!!! Sobre el 3D, celebro que us moles. He de dir que el partit que van emetre ahir d'espanya en 3D la qualitat del 3D era molt més alta (es veia mes nítid), tinc la sensació de que han anat millorant la qualitat d'imatge amb els dies!

    ResponderEliminar
  5. Et perdono la vida Dídac tot i que el meu comentari va més per la premsa i opinió en general dels "experts". Tot i que és una cosa generalitzada, te la perdono

    ResponderEliminar
  6. el pare de la criatura17 de junio de 2010, 16:12

    Menys perdonarvos la vida que tots dos teniu part de raó. Tot i que practicament no he vist res tinc la sensació que (i sobretot recordant els altres mundials dels que perlavem l'atre dia)hi ha poc futbol o poc futbol-espectacle.Jo també crec que si ets favorit tens que començar amb "pegada"(excepte si es tracta d'Italia). I a la premsa "especialitzada" ni agua, que l'unic que els importa es vendra.
    Visca el FUTBOL amb majusculas (recomenable Brasil del mundial de Mexic70). Aniré recomanant en base als meus records.
    Bona nit a tothom.
    Per cert Marta mai hem dubtat que fosis una tia...(et refereixas que es sigut tieta?).

    ResponderEliminar
  7. Ssssssssiiiiiiiiiii!!!!!!!!! :D Bueno de fet hauria de dir que sóc "tieta", cap dels meus germans és pare o mare jijiji però una de les meves millors amigues de la universitat m'acaba de fer tieta :D
    Aish!!! Només sortir de la feina cap a la Clínica a veure a les nenes!!
    Bon dia!!!!!

    ResponderEliminar