miércoles, 4 de noviembre de 2009

Cantimpalo Brand Chorizo


L'altre dia em vaig comprar això al Publix. Costava una mica car, però feia temps que no probava un embotit pròpiament dit (el pernil dolç que vaig comprar no valia massa la pena, i la mortadel·la que compro perquè està tirada de preu no sé si es mereix ser considerat com a tal) i em vaig decidir per una mica de xoriç, que m'agrada molt. Vaig comprar aquest, perquè em va agradar que "chorizo" estigués escrit tal qual. I em va cridar l'atenció que fos "Cantimpalo"... recordo grans entrepans d'un colega a l'hora del pati que els feia amb aquest tipus de xoriç.

La gràcia de tot això és que conservant tant el nom, intentant fent-ho lo més autèntic possible, a l'etiqueta surti la bandera italiana i es faci referència explícita a Itàlia. Joder, si Cantimpalos i el seu xoriç són de Segovia! Però clar, l'americà mitjà, i inclús l'alt, sabrà aquesta nimietat. I la millor carn i el millor embotit aquí, l'han produït tradicionalment els inmigrants ítaloamericans. De fet, la fàbrica d'aquesta marca en concret està a Virginia.

Algú ha vist Los Soprano? Es fa referència constant a la carn, als embotits; una de les tapaderes és una carnisseria, on esquarteren destrangis a algú si fa falta. I on es reuneixen: en una taula amb un mantell a quadres a l'aire lliure, als afores de dita carnisseria.

En fi, Amèrica i los clichés.


3 comentarios:

  1. Lo bo és que els americans es riuen veient això perquè el Peter diu gilipolleces, però nosaltres riem encara més veient com es pinten a ells mateixos (sabent, és clar, que el creador ho fa amb aquest doble sentit).

    Total, m'adaptaré: PAPAREPUPIII!!

    ResponderEliminar
  2. Mi piace molto Peter Griffin e il tuo blog... :)
    això si...como la longaniza de vic...no hay nada!! jijiji

    Eiiii i molt be el cafè d'aquest matí...no una actualització no...dos!!!!!!!!!!! :3

    ResponderEliminar
  3. Una cosa que t'adones de seguida als EUA és que tot lo "italià" tira més que lo "ehpañó". Sobretot en restaurants i estanteries de supermercats.

    ResponderEliminar