lunes, 30 de noviembre de 2009

Day 85: Black Friday

En el capítulo anterior...

Potser va ser cap a les 8 que la majoria havia marxat a casa. Però això no acaba aquí. El nucli dur del laboratori seguia a l'apartament, recollint com bonament podíem tot el merder organitzat. A la poca estona, bona part dels xinesos van tornar, ens vam reunir unes 14 persones al pàrking de 100Midtown, ens vam enxovar en tres cotxes i...

...a quemar la carretera! Quedaven poques hores pel Black Friday i els xinesos, tan eficients i estalviadors que són, ho tenien tot controlat. Van montar un dispositiu per portar a qui fes falta a comprar. Així que carretera i manta, i en una hora ens plantem als North Georgia Premium Outlets. Vam arribar-hi a quarts d'onze.


Què és el Black Friday? Perquè anem als outlets?
Doncs perquè el famós Black Friday (tan famós que jo no el coneixia fins fa dues setmanes) és el dia següent del dia d'acció de gràcies i es considera l'inici de l'època nadalenca. A la majoria de lloc els adorns de nadal ja llueixen. I en un nou esforç consumista, sembla que és el dia de les rebaixes sense mesura, i de començar a comprar com a bojos, principalment regals de nadal (de fet, és dels dies de l'any amb més afluència de públic a fer compres, darrere del dissabte abans de Nadal).

Si no m'equivoco, ha estat així fins tal punt, que primer una cadena de botigues va decidir obrir sorprenentment aviat, rotllo a les 5 de la matinada, per captar clients... algú devia anar més enllà per obrir a les 2 de la matinada, i la competència devia cagar-se en tot i contraatacar obrint a mitja nit. Actualment, hi ha una mica de tot, però com abans millor. En el cas concret dels outlets que vam anar, una mica menys de la meitat de les botigues van obrir a les 10 de la nit del dia d'acció de gràcies (s'acabaran fusionant les dues festivitats) i tota la resta, a mitjanit.


La gràcia d'aquest dia i d'aquestes hores intempestives és que absolutament totes les botigues fan grans descomptes i ofertes tremendes, el que es tradueix en alguns casos en cues gigantesques, trifulques, empentes, alguna mort (té certa gràcia tràgica que dos pirats es liessin a tiros en un Toys'r'us, dios bendiga a América ¬¬), però sobretot en grans estalvis. Potser el tema de les multituds s'ha reduït una mica aquests anys per les ofertes per Internet i tal, però per qüestions de roba i tal, això mai passarà.

En el meu cas personal, doncs em va venir de perles. Anava una mica curt de roba, tot sigui dit, i a més a més (i toquem fusta) dijous vinent me'n vaig a Boston, i se m'ha dit que fot una rasca del copón, així que una miqueta de roba d'abric no m'aniria gens malament. Després de 5 hores de compres sorpenentment tranquiles en el meu cas, em vaig comprar uns pantalons, dos jerseis, una bufanda, unes wambes, una caçadora i una bufanda; tot per 150$. I aquí ve la gràcia de Black Friday, i en uns outlets a sobre... que tens preu rebaixat d'un preu presumptament ja inferior al normal (vaig comprar per valor de 320$, crec que no em va anar gens malament). I tot això sense comptar la situació en la que està el dòlar respecte l'euro, i el que valen les mateixes marques a Barcelona. Una ganga, vaja.

El lloc, North Georgia Premium Outlets, és un centre comercial més al pur estil de La Roca Village (o potser hauria de dir que La Roca està fet al pur estil americà) on les botigues estan com dins de cases, i tot distribuït per carrers. Clar que com som a Amèrica tot és més gran, i hi havia un fotimè de botigues i bastant grans totes. I estava tot bastant ple, pels "carrers" no paraves de veure gent voltant: inclús a les 3 de la matinada veies molta gent rondant. La veritat és que té certa gràcia anar de compres de matinada... és poc habitual.

Activitat a les 3 de la matinada.

Les botigues més solicitades i a reventar eren les típiques: Nike, Adidas, Aéropostale (que tenia tot al 50% o 70% de descompte), Polo Ralph Lauren, GAP, etc... però la que s'emportava la palma és la botiga de bolsos Coach. Quan vam arribar no estava obert i hi havia una cua bastant llarga. Quan hi vaig tornar a passar per davant, la cua donava la volta i no sabies on acabava. A les dues hi vaig tornar i la cua seguia igual de llarga... una cosa fora de sèrie. I es que en aquest lloc de bolsos de pell de luxe, els preus cauen en picat d'una manera escandalosa i trobes bolsos que en principi valen 350$, per 100$ per posar un exemple (un dels xinos diu que li havia costat 200$ material en valor de 750$).

Cua per entrar a la "Coach Factory". Feu click a sobre per ampliar-la, per veure que la gent que es veu en primer pla, estava a la mateixa cua que la gent que es veu al fons. Si no recordo malament, eren les 2 de la matinada.

Els del nostre cotxe vam acabar a les 4 de la matinada i vam arribar a casa a volts de les 5. Els altres cotxes havien marxat abans, però em consta que alguns van anar a Target, un comerç rotllo ElCorteInglés, a mirar teles i GPS que es veu que les ofertes són brutals. De fet en Josep Miquel va comprar un GPS per 98$, estalviant-se 120$. Tremendo.

La resta del divendres (recordem que encara estem a les 5 del matí) la vam fer servir tots per descansar, i jo apart el vaig fer servir per pujar a casa del Max a omplir uns quants tuppers (sis, concretament) amb una mica de tot el que va sobrar de la comilona del dia anterior. A hores d'ara (nit del dilluns) encara en menjo i encara en queda. Ens ha sortit rentable i tot, el dia d'acció de gràcies!

Encara que té la seva part dolenta: a partir d'ara quan compri alguna cosa pensaré en els diners que no m'estic estalviant. Ara no sé si podré dormir tranquil. Merda...

4 comentarios:

  1. Si haguessis deixat d'escriure 1 minut abans no et sentiries malament XD

    Doncs vaja... jo no he comprat res de roba d'abric, tret d'una guants (si, vaig venir sense guants). Crec que em tocarà vestir a capes, com les cebes.

    ResponderEliminar
  2. No, no, tranquil, que la meva roba d'abric és la caçadora i la bufanda. Moriré en el fred glacial de Boston... vejam si trobo algú que em deixi guants i un gorro...

    Atent al pròxim post, d'aquí una horeta, més o menys.

    ResponderEliminar
  3. Tinc un dubte, a la foto de la tenda dels bolsos, crec que en primer pla surt una dona amb un carro de nen petit... hi havia chavals a aquelles hores??? perque si es així, flipa xD.

    No hem sembla mala idea això del Black Friday, viam si es promou alguna cosa semblant per aquí...

    ResponderEliminar
  4. Sí sí, de tot. Avis, pares i fills tots ficats. Para toda la familia!

    ResponderEliminar