lunes, 1 de febrero de 2010

La Publicitat (II)

Segona part, que no sé si tindrà tercera (sempre diuen que no hay dos sin tres però jo no n'estic tant segur) del post sobre la publicitat. Podeu veure el primer AQUÍ.

La veritat és que tenia alguns punts més a tocar que vaig preferir reservar-me perquè el post original no fos un totxo de dimensions bíbliques. Ja sabeu, ja gent que li fa pal llegir un text equivalent a un parell de Bíblies pel matí... i tampoc es plan de posar algo equivalent a un haiku i quedar-me tan panxo. Ni tanto ni tan calvo, nens.

Exemple a l'atzar d'un haiku, que alhora serveix per demostrar que sóc un boig únic, però no l'únic boig del món.

Bueno, que se m'en va l'olla un altre cop, i no estic per àcids avui. Anem "al turrón":

HONESTEDAT BRUTAL

L'altre dia vaig penjar un anunci amb un exemple d'honestedat brutal. Doncs resulta que no és únic ni molts menys. Als típics missatges subtitolats de "fet per professionals en circuit tancat", "dramatització", etc... se n'hi sumen altres que imagino que la llei obliga a posar. És habitual trobar que et diuen que les persones entrevistades per la miraculositat d'un producte són actors, o si no, et posen la data que es va fer la grabació per la promoció.

Quan es tracta d'alcohol, medicaments i d'altres, la cosa va més enllà. Crec que per llei, quan s'anuncia algun medicament, se solen locutar les contraindicacions i precaucions d'ús. I no dic TOTES perquè no ho sé del cert. Però sí que és veritat que més de la meitat de l'anunci sents una veu en off comentant els riscos que té el medicament i que a mi sincerament no m'animen massa. Vegem un exemple:



N'he vist de més bèsties, però aquest és el primer en el que em vaig fixar en el tema aquest. I tampoc me'n recordo dels altres. Només cal que us fixeu que parla de les contraindicacions a partir del segon 28. "No és per tothom, inclou risc d'atacs de cor, angines de pit i altres obstruccions sanguínees. Gent amb historial que ho inclogui, no ho hauria de fer servir... Que si fumes, tararí que te vi... Dones amb segons quin càncer tampoc, i dones embarassades tampoc... I que no protegeix del SIDA i altres ETS." I te l'estan intentant vendre...

Per l'alcohol, el "please drink responsibly" se sent bastant.


ANUNCIS QUE NO TROBARIES A ESPANYA

Almenys habitualment.

Principalment són anuncis relacionats amb advocats. A Espanya com a molt et trobes Legálitas o alguna cosa d'aquestes, molt discret. Aquí, et bombardegen amb anuncis de bufets d'advocats que et solucionen qualsevol problema del món. Ja se sap que aquí és molt important tenir un bon advocat si passa qualsevol cosa, o pots donar-te per fotut.


Sorprenen molt que una gran majoria van enfocats a demandes concretes. Directament.
És del pal:

"Ha treballat en una fàbrica els anys 80 i ara tens [inserte su enfermedad aquí]? És l'indicat per reclamar grans compensacions. Truqui al buffet X, experts en aquest tipus de casos."

És una mica a sac, i no és un cas aïllat.

Una altra varietat que he vist és anuncis d'instituts tècnics, d'algo semblant a la formació professional, o directament algo com CCC. Està plagat. No paro de veure anuncis de pàries de la societat que van estudiar a tal lloc i desde llavors són els putos amos de l'hemisferi nord.


TELEPROMOCIONS I "PATROCINIS"?

Una pràctica molt extesa a Espanya és fer que cada maleït programa estigui patrocinat, cada secció del telenotícies ens la porta amablement un anunciant, etc... Una altra pràctica també molt maca últimament és fer telepromocions. És a dir, que uns actors facin veure que parlen esporàdicament d'un producte i lo molt que els ha agradat, com intentant fer veure que no és un anunci. És una cosa que fa bastanta gràcia.

Aquí, rarament ho veus (gràcies a Déu). Els anuncis són anuncis, i en canals normals en hores normals no trobes "teletiendas" ni telepromocions de les que em referia. Per teletiendas ja tens la tira de canals dedicats a ella. Als noticiaris no hi ha seccions de "patrocini". Ells van directament a publicitat si cal, res de camuflar anuncis. No s'estan per tonteries!

L'únic que he vist del mateix tipus dels "patrocinis" és que certes marques paguen la producció de subtítols (close-captioning, que en diuen) i ho avisen a les pauses d'igual manera que a Espanya diuen que tal marca patrocina tal programa.


...Y LOS TELEÑECOS

No és cap cosa especial de la publicitat a la televisió dels USA. Simplement, em fa gràcia. Sobretot un conjunt d'anuncis de Nike patrocinats per LeBron James i Kobe Bryant versió teleñeca.


Brutal.

------------------------
Ah sí, i una última cosa. Estic fins als collons dels anuncis d'assegurances. Si creieu que a Espanya són molt pesats amb línea directa i demés, aquí fliparíeu. Prooooooou!

2 comentarios:

  1. Jajjajaaj!!! Xexu he de dir que ultimament estic aficionat al teu blog!! Aixo de llegir-lo a la feina es molt divertit!!!!

    ResponderEliminar
  2. jejejeje a mi tb se m'escapa el somriure...sobretot amb el suspir!! aish!!!!
    Como encuentre por alguna tienda de NY cualkiera de estos dos teleñecos...me los compro!!! :P

    Petonets Melenas!!!!!!! :3

    ResponderEliminar