viernes, 23 de octubre de 2009

Miscelánea 1: efecto menéame & others

És el que té perdre el costum del post diari sobre què ha passat, que petites coses es van perdent. Per això intentaré fer un recull de coses interessants parides o simplement explicar les meves frustracions o anècdotes.

Primer de tot, parlar del efecto Menéame. "Menéame" és una pàgina web on qualsevol pot penjar una notícia que li sembli graciosa i la gent que entra al portal la pot votar, com el "me gusta" del Facebook. Si s'obtenen un nombre determinat de "meneos" la noticia passa a portada. Al ser una web MOLT transitada, l'efecto menéame comporta un augment de visites bastant gros quan algú t'hi publica, i ja no et dic si aquesta noticia arriba a portada.

Parlo d'això, perquè el company Soucheiron va penjar lo del Dumb Blonde a la dita pàgina, podeu veure-ho AQUÍ. Tot i que només va rebre 30 vots, que no va entrar en portada ni res per l'estil, el dia de la publicació vaig rebre 600 visites úniques, quan lo habitual és entre 15 i 30. No és el mateix per "pàgines vistes" que computa el nombre de vegades que la web ha estat mostrada a la gent (per tant un visitant pot tenir vàries pàgines vistes) que va passar d'un habitual 40-80 a gairebé 700.

La piràmide de l'efecte menéame

Abans tenia pocs i bons amics perquè em visitaven molt cops cadascú, i ara sembla que tingui moltísissims amics però bastant passotes perquè la mitja de visites/persona ha baixat la tira. Quines coses!

Canviant de tema, parlem de diners. Últimament estic comportant-me i crec que el gast mensual quedarà bastant ajustat a lo que hauria de ser. "Bien por mí!" De totes maneres, no sé si durarà gaire perquè ja estem planejant vàries opcions d'oci que costen lo seu.

Primer estic mirant d'anar a Boston a visitar la colònia UPC... això pot costar 200 pavos (prou bé, vistes tarifes prop dels 350$) més tot el menjar i activitats... Això seria a mitjans de Novembre, per no congelar-nos del tot, a falta de que el meu advisor em doni el vist i plau per faltar un parell de dies (que en principi no hauria d'haver cap problema, tampoc crec que ho notés). Esperem també que els susodichos telecos ens facin lloc en els seus hogars, que si no els gastos pugen molt.

També estem mirant aquí al laboratori el tema de truere entrades per la NBA, que encara que puguem trobar coses a meitat de preu, depèn del lloc a l'estadi; ens poden clavar bastant. Suposo que prosperarà... si no, de moment em puc conformar anat a veure gratis la presentació de l'equip de Georgia Tech, demà. Total, està a 2 minuts (literalment) caminant des dels apartaments.


Encara que, el meu status aquí (estic una mica alegal, perquè sent estudiant no tinc status d'estudiant, si no de staff, paraula que com tots sabeu ve d'estafa) és frustrant ja que no em permet optar a entrades gratis per veure el futbol americà, el bàsquet i d'altres coses universitàries si no pago una quota anual de 123$. Haurem d'esperar a d'altres oportunitats.

--------------------------------------------------------------
EXTRA: chapeau per la biblioteca de Georgia Tech. He mirat per Internet si tenien un llibre que m'interessa llegir per la investigació. Al ser bo i bastant de referència, els dos exemplars estaven agafats (un fins al Setembre del 2010... què fan aquests flipats?). Però he vist una opció amagada de demanar-la a una altra biblioteca.

I es veu que amb el BuzzCard tens accés a la biblioteca, al servei de préstec, i a aquest servei. És com la congregació de les biblioteques importants de tot Georgia (la majoria d'universitats, algun institut, i vés a saber). Des d'allà pots demanar exemplars que estan repartits per totes les biblioteques, i te la porten a la que tu pertanys. Aquest matí he fet la petició i sembla que ja està de camí a la biblioteca de Georgia Tech. Nice!

1 comentario: