martes, 29 de septiembre de 2009

Grip nova: història d'una paranoia

La veritat és que el tema aquest de la grip nova, grip porcina, virus H1N1, o com coi li volgueu dir, està sobredimensionat, si em pregunteu la meva opinió.

A Espanya l'allau de notícies al respecte, i la televisió i premsa sensacionalista sempre al servei de l'alarmisme general. Per sort, cada cop es va alleujant una mica més, sobretot quan surten personalitats i gent de la tele dient que l'han passat i no és més que una grip, res que una persona adulta sana pugui superar.

Als EUA no són menys, ni de conya. Els americans sempre ho han de fer tot més segur, més gran, més visible, més efectiu. Tant és així que el tema de l'higiene personal en llocs on et pots creuar a gent és un tema molt important.

Només arribar aquí, hi havia gent del laboratori que estava una mica refredada per culpa de que la refrigeració al laboratori estava espatllada, i el professor es veu que els deia, mig en broma i mig en serio: "com em passeu algun virus, prepareu-vos!".

I a la vida diària et trobes exemples clars a tot arreu.
  • A la cadena de notícies CNN cada dos per tres parlen d'això (ara estan bastant ocupats amb el tema de les inundacions i tal, que per cert al supermercat ja pregunten si vols fer donacions a les víctimes), d'escoles on ha arribat el virus, dels afectats...
  • A la universitat, fa poc, estava passejant i em van donar un pot de hand sanitizer que se suposa que elimina els microbis i és per evitar contagis.
  • Als sabons de tots els lavabos que he anat últimament es pot notar un lleuger aroma a alcohol, que és per desinfectar, igual que la mostra que em van donar. Cosa que em recorda, certa notícia que vaig llegir: van haver de retirar el sabó desinfectant d'una presó perquè els presos s'emborratxaven amb ell i es produïen baralles.
  • Igualment, a l'entrada de l'edifici on està el lab, i em sona haver-ho vist a algun altre lloc, hi ha pals amb una solució també desinfectant, que no cal posar-hi aigua.
  • I finalment, a varis suros he vist un cartell, on et dóna certes recomanacions quan hagis d'estornudar, tossir, etc. La foto és d'un que hi ha just al costat del laboratori. És bastant gràfic, i curiós. Si has de tossir o estornudar, fes-ho en un mocador, O A LA MÀNIGA DE LA TEVA CAMISA. Precisament ho he vist avui a l'APM com ho comentava el bo d'en Cuní. I que o et rentes les mans amb el hand sanitizer o ja te les pots fregar amb aigua calenta durant 20 segons. Nice.
Podeu veure la referència d'en Cuní a aquesta guarrada (que levante la mano qui no consideri que estornudar a la màniga de la seva camisa o jersei no és una guarrada) al següent vídeo de youtube (minut 4:32).

4 comentarios:

  1. Aquí també et trobes fulls explicant això d'esternudar-se a la màniga, però, almenys al labm passem bastant d'aquesta història. Però jo vull un sabó d'aquests de la SGA, que mola molt!

    ResponderEliminar
  2. Ei! Sí, la veritat és que això de la màniga ho vaig llegir al teu blog... crec que jo encara ni hi era per aquí. Però ho vaig veure al costat del lab i vaig anar reunint proves. Lo del Cuní va ser l'excusa definitiva per postejar-ho!

    ResponderEliminar
  3. Hola noi, soc l'Efren, el Mister. Ja veus que jo també m'he animat a editar un blogg. Per aqui els nois vant fent, crec que tenen un bon grup. Jo m'he trencat la clavícula i he de reposar una temporadeta. Una abraçada.

    ResponderEliminar
  4. Grande Efrén! Joder tiu, ho sento per lo de la clavícula! Com ha sigut, anant en bici (típic)? T'incloc en el bloc de blogs amics.

    Parlem!

    ResponderEliminar